Bayburt
DOLAR32.5888
EURO34.7283
ALTIN2473.3

Bayburt’un Yerel Potansiyeli Göz Ardı Ediliyor

  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
Bayburt’un Yerel Potansiyeli Göz Ardı Ediliyor
Abone ol
Yaklaşan yerel seçimler öncesinde Bayburt’ta gerçekleşen atama, şehrin yerel potansiyelini görmezden gelme ve şehrin sahipsiz bırakılma endişelerini artırıyor.

Çevre, şehircilik iklim değişikliği il müdürlüğünde yapılan değişiminde, giden müdür Trabzon'lu Hasan Saka'nın yerine Bayburt'lu bir müdür beklenirken, Niğde doğumlu Kırşehir'de şube müdürü olarak görev yapan Yasemin Demirörs'ün atanması, şehirdeki memnuniyetsizlik duygusunu yükseltti.

Bayburt’un, coğrafi yapısı ve iklimiyle kendine özgü bir konuma sahip olduğu gerçeği, şehrin iklim değişikliği ve çevre sorunlarına özgün çözümler üretme ihtiyacını ortaya koyuyor. Ancak, bu atama kararı, şehrin kendi içinden gelen uzmanlığı ve deneyimi göz ardı ettiği hissini güçlendirdi.

Yerel seçimlerin yaklaştığı bir dönemde, şehrin yönetiminde yerel potansiyelin ifade bulmaması, Bayburt’un yerel sorunlarının çözümüne yönelik stratejiler oluşturma konusundaki eksiklikleri vurguluyor. Şehirdeki birçok kesim, Bayburt’un kendi evlatlarının sahip oldukları bilgi birikimi ve şehirle özdeşleşmiş deneyimlerinin göz ardı edilmesi Bayburt halkını endişelendiriyor.

Yerel seçimler öncesinde yapılan bu atamanın, Bayburt’un sahipsiz bırakıldığı algısını pekiştirdiği ve şehrin kendi özgün ihtiyaçlarını anlama ve çözme potansiyelini göz ardı ettiği eleştirileriyle karşı karşıya olduğu gözlemleniyor. Bu atama, şehrin yönetiminde yerel bilgi birikiminin ve uzmanlığın daha fazla dikkate alınması gerekliliğini bir kez daha gündeme getiriyor. Şehirdeki birçok kesim, şehrin kendi evlatlarının sahip oldukları birikim ve tecrübelerinin değerlendirilmesinin önemine vurgu yaparak atamanın adil olmadığı görüşünde.

Anahtar Kelimeler:
  • 0
    SEVDİM
  • 1
    ALKIŞ
  • 4
    KOMİK
  • 0
    İNANILMAZ
  • 1
    ÜZGÜN
  • 1
    KIZGIN
İyi Parti'nin Aydıntepe Belediye Başkan Adayı Aziz Şimşek OlduÖnceki Haber

İyi Parti'nin Aydıntepe Belediye Başkan...

Bayburt'unda aralarında bulunduğu 10 ilde ticaret il müdürleri görevden alındı!Sonraki Haber

Bayburt'unda aralarında bulunduğu 10 ild...

Haber Yorumları

  • Ayşe03-01-2024 19:22

    Haberi yaparken atanan kişiyide düşündünüz mü hiç acaba? şu haberi okursa yaşayacağı üzüntüyü ayrıca Devlet Kurumu burası Van'lıda gelir Elazığlı'da.

  • Artık Yeter!08-12-2023 18:35

    Bayburtta kaç gündür bazı bölgelerde su sorunu çözülmedi. Çil Çil bölgesindeki sularda ayarsızlık var kaç gündür. Kombilere su basılmıyor. Çamaşır, bulaşık makinaları yetersiz Sudan dolayı uyarı veriyor çalışmıyor. Kombi su çevirmiyor banyo yapamıyoruz. Bırakın bunları. Şu memlekette Bi su arıtma tesisi bile yok yıllardır. Bayburt ayarındaki bırakın illeri ilçelerde bile böyle sorunlar yok

  • Melek08-12-2023 12:20

    Sahipsiz memleket. Sahipsiz Bayburt, Garip Bayburt.... Yazıktır gerçekten yazıktır...

  • Bayburtlu İsmail08-12-2023 11:36

    Öncelikla bu haberi yaptığınız için cesaretinizden dolayı size teşekkür ediyorum. Bayburtun talihi böyle sanırım her kurumda ya erzurumlu ya da trabzonlu müdürler var. Memleketimizde bulunan bir çok güzel insanın hak ettiği koltuklarda bir başkaları oturuyor. Görevlerini yerine getirmeyen Bayburtluları da alsınlar görevden almasınlar demiyorum ama biraz da milliyetci olmamız gerekmez mi?

  • Salih Emra08-12-2023 11:32

    İyi diyorsun da kardeşim Baybur'ta Bayburtlu olan kurum müdürleri ne iş görüyor. Bunları da yazmanızı rica ediyorum. Mesela Adem Köse? Ne yapıyor bu adam? Tek korkusu koltuk elden gitmesin. Liyakat istiyoruz biz liyakat. Herkes bi tanışını akrabasını arkadaşını yerleştiriyor bir yerlere bu kadın kimin nesi acaba merak ettim. Neyse yakında onunda kokusu çıkar.

  • Öz Bayburtlu08-12-2023 11:22

    Elinize sağlık. Sürekli iyi haberleri yapmayın tabi ki. Bize böyle haberlerde lazım. İnşallah yetkililer bu tür haberleri görüp ona göre adım atarlar ilerleyen zamanlarda.

  • Esra08-12-2023 11:17

    Merhaba haber bence güzel olmuş. Memleket bu konuda da sahipsiz. Hangi bayburtlu trabzonda bir yere kurum müdürü olarak atanmış veya hangi bayburtlu erzurumda kurum müdürü olarak atanmış? Bir tane örnek gösterin ya bir tane. Ne kadar saçma bir düzen. Memleketimizin altını üstünü Erzurum veya Trabzonlular sarmış biri buna bi dur desin artık...

  • Şaban Altıparmak07-12-2023 22:02

    Bayburt'ta göreve başladığım ilk gün bende oluşan kanaat: "Bir yörede idareci o yörenin insanı olmamalı" şeklinde idi. Görev süremin üzerinden bir sene geçince düşüncem iyice oturdu ve "bir kişi o yörenin insanı olmasa bile çalıştığı yerde bir seneden fazla kalan kişi de o yöre yönetici olmmamalı" şeklinde kesinleşti. Bayburt'ta mikromilliyetçilik nerede ise ırkçılık düzeyinde. Bu haberin içeriği bile bunun kanıtı. Bu haber başka yerlerde liyaketiye ve hakkıyla görev yapan bayburtlulara da haksızlık. Mesela Ankaralılar " neden Ankara'ya Ankaralı bir vali atanmıyor? Ankara'nın yerel potansiyeli göz ardı ediliyor diye bir haber yapsa bu haberi yapan editör ne düşünür aceba?

  • beyhan07-12-2023 18:24

    Bazen yabancılar daha iyi hizmet eder belli mi olur.